cIntA zAffiEka

sekuat mana kita setia , sehebat mana kita merancang , selama mana kita menunggu , sekeras mana kita bersabar , sejujur mana kita meneruma dirinya , jika takdir ALLAH menentukan yang kita bukan dengan dirnya , kita tidak akan dapat bersama dengannya , jika memang telah ditakdirkan dia jodoh kita , kita tetap akan bersama dengannya . itu kerana tulang rusuk dan pemiliknya tidak akan pernah tertukar dan akan bertemu pada saat yang tepat mengikut ilmuNya , InsyaAllah . tiada yang kebetulan melainkan semuanya telah tertulis dan dirancang oleh yang maha Esa . . .












Isnin, 21 Februari 2011

Keluar Date Dengan Abang Nabila

   
"Nabila ! ko nie sebok sangat nak aku berkenalan dengan ABANG ko . . . ape seyh ? baik sangat kew diew ? encem ? kaye ? ade keta ? pkai keta ape ? kerja ape ? gaji sebulan bape ? ade saving tak ? ? ? aku nie da malas nak fikir pasal lelaki , hati aku masih pada ADEQ . aku masih sayangkan diew . . ok fine ! aku penat nak dengar kau merengek"

   
"dah berkali-kali pujuk aku , kate nye Abang Ngah Dragon diew nak kenal dengan aku ! dari aku dengan ADEQ sampai aku putus dengan ADEQ . . . diew asyik pujuk aku jew . tapi diew kate Abang diew tu tunang orang . isk  . . . . . . jantan semua same jew" 


  lepas aku bebel kat nabila , aku pn capai HP aku n type message . . aku type ' Salam , hai ' then aku minta num fone ABANG diew . . . lepas bape minit HP aku pn bunyik . . . aku baca then aku letak balik kat atas meja . malas nak melayan ! si Nabila dengan pantas capai HP aku atas meja n reply text dari ABANG diew . . . entah ape yang dowg text kan aku pun tak tau . . . tak nak amik tau pun . lepas habis tengok Tv aku pun masuk bilik dan tidooooo . . . mownink2 ABANG diew da text aku . . wish mornink kate nyeeeee . . . Nabila dah pergi kerja , so nak tak nak aku reply jew la walau pun hati aku melonjak-lonjak tunggu text dari ADEQ . . . pukul 10am , smue orang dah berambos pegi keja . tinggal aku sorang2 . . . yang si ABGANG Nabila tak benti2 men message dengan aku , mitak aku MMS pic la , tanye name penuh . bla bla bla . diew bagi pic diew kat aku , POLIS upe nye . patot la gatal nak mampos ! tapi name diew agak pelik siket . . . name diew Ungku Chik Zafirulazman then orang panggil Kuchik . . pelik kan . hah ! lantak la . . . tapi kan nampak sangat ABANG Nabila nie KASANOVA ! ade tunang sebok nak cari pompan laen ! tak gune betol ! ! ! message punya message , tibe2 diew ajak aku keluar , mule2 aku tak nak . . yew ah ! tunang orang kot . . . oleh kerana terlalu bosan kat rumah , aku pun setuju dengan pelawaan diew . . kate diew nak datang amik aku pukul 18:00 . then aku ok jew . . .

  tepat pukul 18:00 diew pun text aku , kate nye dah sampai . . . aku pun turun lah ke bawah . . . hemmmm , sebenar nye aku tak selesa keluar dengan diew . haha ! tapi layan kan jew . siyes menyampah ! macam good jew ! ! ! diew bawak aku pegi stulang , bli air tin 2 n jajan . then diew cerita tentang diri diew . . ade masalah dengan tunang diew bla bla bla . . . abis bercerita , aku pun dah bosan , masing2 naik keta n diew pun start drive . . . tak tau nak pegi mane . dah sampai skudai diew ley ak makan Chiken Chop plak kat Hutan Bandar, tak pasal kena patah balik . . . yang aku nie dah bosan dengar diew membebel dalam keta . yang reti diew benti cakap ! huh ! ! !

  sampai jew Hutan Bandar , tak turun pun . . alasan diew bagi ramai orang . . . aku yang da tak ley bla pun cakap ngn diew "kat area uma sy ade Chiken Chop gak . . bley tahan ase diew" diew pun ikut cadangan aku n drive balik ke kemps . . . sampai kelapa tree tepat pukul 12:00am , terkejut aku diew kate "hari nie 20hb 02 , birthday sy" haaaaaaaaa ! diew sengaje lambat2 kan mase sebenar nye . lahabaw betol . . . huh ! aku dah tak tau nak buat ape coz diew tenung mate aku ! ok2 . otak aku fikir ,wish jew la kan . . . so aku pun wish kat diew "happy birthday awak" tibe2 aku bley terKISS diew ? ? ? ya allah ase bersalah sangat kat ADEQ . even aku dah putus dengan diew , aku still sayang diew . . . :'(

  settle wish aku ajak diew turun , then duduk la kat table . . . oder makan oder minom . . . HP diew tak benti2 bunyik . . rimas aku . . tp nak buat caner , kan birthday diew . . tak lame lepas tu ade orang call diew . . . banyak kali baru diew angkat , tp diew tak cakap kat situ . . diew bangun cakap kat tempat letak kereta . . . lame gak aku duk sorang2 . . gasak diew lah ! agaknye dah kejang kaki diew , baru diew datang kat aku balik dan mendudukkan diri . . . tak aley2 diew bagi tau aku , mama diew call suruh balik . . nak sambut birthday same2 . . . yang paling tak boley bla , tunang diew ade kat rumah diew ! ! ! ape seyh ? tunang kat rumah diew keluar dengan pompan laen ? ? ? bukan aku yang ajak k !

  berkali2 fone tu bunyik . . . haram tak angkat . . . gasak la bukan masalah aku pun . . . diew kate lepas makan nak balik pulamar . aku diam jew . . . haha ! tu la diew  . cerita gila untuk minggu nie . . .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan