cIntA zAffiEka

sekuat mana kita setia , sehebat mana kita merancang , selama mana kita menunggu , sekeras mana kita bersabar , sejujur mana kita meneruma dirinya , jika takdir ALLAH menentukan yang kita bukan dengan dirnya , kita tidak akan dapat bersama dengannya , jika memang telah ditakdirkan dia jodoh kita , kita tetap akan bersama dengannya . itu kerana tulang rusuk dan pemiliknya tidak akan pernah tertukar dan akan bertemu pada saat yang tepat mengikut ilmuNya , InsyaAllah . tiada yang kebetulan melainkan semuanya telah tertulis dan dirancang oleh yang maha Esa . . .












Rabu, 20 Februari 2013

2 Years Anniversary & 25 Years Birthday

hermmm . . kami still mcm nie , sorang utara , sorang selatan . . . perang dingin yang tak ada kesudahan . . . bercinta jarak jauh , dah jadi suami isteri yang sah pun still jarak jauh . . . dua tahun dah aku dengan dia . . . date pertama , 19 hb 2 2011 dia amik aku pukul 18:00 . . . keluar dating sampai ke malam , tepat pukul 12:00 celebrate birthday dia pulak . bahagia jew masa tu . . . last year even lambat pun , 22 hb 2 2012 baru celebrate , kat M SUITE HOTEL lagi , pun bahagia jugak . . . but this year , mcam tak ada apa2 . . . dia pun tak call aku sedangkan dia tau aku tak ada kredit . sedih lah jugak , aku nk sangat ade dengan dia sebenarNya . tapi keadaan tak mengizinkan . . . aku pun tak tau kenapa hubungan kami jadi macam ni . . . dari 28 hb 1 , kitorang perang dinggin macam ni . . . ALLAH jew tahu perasaan aku , aku rindu sangat kat suami aku tu . 

19 hb 2 2013 aku masuk wad saringan sebab ada komplikasi pada kandungan . . . macam-macam Dr. buat kat aku , dia kata 9 minggu lagi nak bersalin dah . . mungkin lagi awal dari yang di jangka . . . sebelum pegi hospital dapat la aku dengar suara dia kejap . tapi kejap jew . . . hati aku macam nak tanggal . . . apa kan daya . . . hati manusia susah nak di duga kan . . . serius aku rindu dia sangat . . . aku tak tau apa yang ada dalam akal dia , orang lain cakap senang lah "tinggalkan jew jantan tu" hati aku dorang tau ? tak di nafi kan memang sakit bila jadi macam ni . . . tapi aku tak nak anak ni nanti keluar tak ada bapak . . . aku nak bapak dia sendiri yang azan kan dia . . . hope sangat semua ni akan berakhir . . . 




to my lovely husband :-
papa , u know what , mama rindu papa sangat3 . . . mama tak tau apa yang tengah jadi sekarang , kat mana silap nye . . . mama nak ade dengan papa , tapi tak boleh . . . ape pun papa kena tau yang mama sayang papa sangat3 . . . mama tak tau ape lg yg akn dtg lps nie . mama dh tak sanggup nk dengar orang cakap pasal papa . hope papa cepat settle kan masalh kite sebelum anak kite lahir . mama love u so much ='( 
tahun ni umur papa dah 25 , dah ada anak pun . . . semoga dengan meningkatNYA usia akan membuat papa jadi lebih matang . . . mama xde ape nak bagi coz kite jauh , jauh sangat2 . mama sorry sebab x call papa . mama xde kedit . . . mama try call num org len papa x angkat . . . hurmmmm . . . ape pn . SELAMAT ULANG TAHUN SAYANG . . . 

Isnin, 18 Februari 2013

i miss u ='(



aku tak mampu untuk menipu diri aku sendiri . . aku terlalu rindu kan dia . . . aku tak mampu tipu diri aku sendiri yang aku nak sangat dengar suara dia . . . YA ALLAH . . . kenapa mesti jadi macam nie ? aku cuba buat yang terbaik untuk rumah tangga kami tapi ternyata si-sia . apa lagi yang harus aku buat . . . aku bukan isteri yang baik untuk dia . aku tak mampu nak jadi isteri yang baik . 

kenangan di sebalik lagu nie . . . aku tengah sebuk cat pagar rumah , tiba-tiba hp aku bunyik , aku dapat pangilan dari 'PAPA' aku pun angkat , even aku tengah penat mengecat rumah . . . terkejut rasa bila aku dengar dia baru nak menyanyi . . . lagu ni lah . . . dalam senyum air mata jew yang menitik . . . sebak sangat hati aku masa tu . . . ALLAH jew yang tahu . . . 

sayang nya semua tinggal kenangan . . . aku dan dia , dah tak macam dulu lagi . . . semua dah berakhir kew ?hermmmm . . . bukan ini yang aku harap kan selepas bergelar isteri pada lelaki yang sangat-sangat aku sayang . . . melepas kan bukan lah satu pengakhiran , malah ia adalah satu permulaan hidup yang baru . . . memang aku sayang dia , sumpah aku sayang dia . . . 

text dari dia 'Sy btol2 buntu ape sy plan sume xmenjadi lg skg ni... duit sy sangkut lg... sy kusut sgt3 ase nk bunuh diri pon ade... awk tau x sy rindukn awk sgt3...'

ALLAH jew yang tau perasaan aku sekarang . . . tapi aku cuba abaikan , bukan aku tak hargai apa yang dia cakap , bukan aku tak terharu bila dia kata dia rindu . tapi aku tak sanggup untuk kecewa lagi . . .

Jgn ucap rindu jika benar2 tiada , jgn ucap sayang jika hnya b'kata2 , jgn ucap cinta jika itu hnya 1 permainan dn jgn ucap aq tidak akn meninggal kn mujika itu hnya 1 penipuan . . . Perkara yg pling kejam yg kita laku kn adalah membuat s'se0rang menyangi diri kita , sedangkn kita x berniat langsung utk menerima nya . .

Just The Way You Are




banyak kenangan lagu nie . . . aku sangat-sangat suka lagu nie . . . mula-mula kenal dia , aku amik CD kat adik then dengar dalam kereta dia . . . dia senyum sambil tengok muka aku . . . senyuman dia , hadiah yang paling indah dalam hidup aku . . . bila aku marah dia , mesti aku terbayang yang dia tengah duduk depan aku , ambil tersenyum dia cakap "mama sayang . . . marah papa lagi kew" hermmm . . . gugur jantung aku bila dia cakap macam tu . . . mane tak nye , sayang sepenuh hati kat si dia . . . 

aku tak tau mana silap nya , sayang yang terlalu kuat , cinta yang terlalu besar , kasih yang terlalu dalam hilang sekelip mata . . . aku sedar yang ALLAH sedang menguji kami . aku rasa terlalu bersalah sebab buat dia tertekan , aku rasa berdosa setiap kali keluar rumah tanpa pengetahuan dan izin dari dia . . . walau macam mana pun aku tetap isteri dia dan dia tetap suami aku . . . pelik kan hidup nie ? bila kita sayang kan orang , kita sanggup ketepi kan perasaan kita sendiri . . . 

bila aku dapat tengok dia senyum lagi ? bila aku dapat peluk dia lagi ? bila aku dapat rasa kasih sayang dia lagi ? hanya ALLAH jew yang tau . . . 

Aku Rindu Dia

  

berhari-hari dah , xde khabar berita dari dia . . . ikut kan aku dah pun ade kat KL . dah beli pun tiket . . . tapi tak jadi nak pegi , aku tak sanggup nak pegi sebab aku tak mintak izin dia . yang paling tak bolah tahan , aku dah sampai pun depan balai untuk buat repot atas nama dia . . . berat kaki aku nak melangkah masuk dalam balai , then aku amik keputusan untuk balik rumah jew . . . lantak lah sape pun yang ada dalam rumah tu . dia . . . langsung tak tanya khabar aku , anak dalam kandungan aku . . . hermmmm . . . mungkin pada dia ini bukan anak dia . baru sekarang aku sedar , uang dia hanya berpura-pura mencintai aku , berpura-pura Care pasal aku dan anak2 sedangkan pada dia kami hanya 1 beban . . .

  aku masih tak mampu dan tak sangup nak buat dia susah , aku tak sampai hati . tapi kenapa dia masih lagi buat aku macam ni ? Ya ALLAH . . bantu lah aku . . . aku dah sanggup untuk mengalas dugaan yang kau beri . . . aku dah tak berdaya nak pikul semua ni seorang diri . . . mungkin aku bukan perempuan yang dia harap kan . . ape lagi yang aku mampu buat sekarang selain berdoa dan terus tersenyum . . . sumpah . . . aku terlalu rindukan dia , aku rindu nak dengar suara dia . . . setiap saat aku fikir tentang dia . setiap masa aku terbayang muka dia . setiap detik waktu aku hidu bau badan dia . . . salah ke aku rindu suami aku ? 

  Ya ALLAH . . . sampai bila masalah ni akan berakhir ?


Jumaat, 15 Februari 2013

Haih . . .

Ad org tau ke psl dy? Mama je kn? So kt mne y dtg mslh?

  diew nie ade hati kew xde ? hermmm . diew ade hati . . cuma diew x mampu nk jage hati isteri diew . . aku x mintak diew susun emas dari hujung rambut sampai hujung kaki aku , aku x mintak diew bank in duit 2k sebulan . . . aku x mintak diew ade kan rumah banglo sebijik . . . cukup lah diew dapat jage hati dan perasaan aku , tapi malang nya itu pn diew x mampu nak buat . . . perempuan mana lagi yang sanggup dan mampu duduk dalam situasi aku ? 


  diew abaikan aku macam tu jew . siapa aku dalam hidup diew ? diew tak anggap aku sebagai isteri diew pn kan ? untuk ape akad nikah ? siapa yang akad nikah mase tu ? belom setahun pn kami kawin , aq dah tak rasa bahagia . . . diew . . . hapir hilag dari hati aku . . . aku tak marah diew pun , aku cuma kecewa kenape lepas diew amik aku jadi isteri diew yang sah , diew sia-sia kan hidup aku ? diew lupe kew yang diew sendiri datang jumpa Abah aku dan ckp "cik , sy memang ade tunang . . pilihan keluarga , tapi sy nak ika . . . kalau tak ada ape2 bulan depan kami nikah" untuk ape diew buat semua tu klau hanye nak buat aku terus menangis ?


  seumur hidup aku , belum ada lagi manusia yang buat aku mcam yang diew buat . . . ada yang kata , sekarang aku menderita , tapi 1 hari nanti allah ganti kan penderitaan ni dengan kebahagiaan yang tak terkata . . . soalan nya bila ? ? ? perkara yang paling menyedihkan , aku sentiasa terfikir , siapa yang akan Azan kan ank nie nanti ? mungkin pada diew aku ni tak faham situasi diew . . . tp diew sebagai suami faham tak keadaan aku yg tengah bawak ank diew ? ape yang aku nak makan , aku mengidam . . diew buat tak reti jew . . sedih yang teramat sangat . . . 


Andai Itu Jalan Yang Terbaik





hati aku kuat mengatakan yang dia sememangnya ada orang lain . . . tapi aku tak mampu nak buat apa2 . . . dia kata aku mendesak untuk appearkan pernikahan kami , sedangkan aku hanya meluahkan apa yang terjadi pada aku kat sini . aku bertengkar dengan mak , jiran tertangga mengata . . aku bersuami tapi suami aku tak ada , sedangkan aku tengah pregnant . yang jadi bahan umpatanNya mak aku . . tapi dia masih tak faham situasi aku dan terus mengabaikan tanggung jawab dia . . bila difikirkan balik , dia hanya pentingkan diri sendiri . . . tempat seorang isteri di sisi suami , suami adalah tempat untuk isteri berlindung , bermanja . . suami juga adalah kawan yang paling rapat untuk seorang isteri . . tapi kalau dah si suami mengabai kan isteri , dengan siapa lagi si isteri nak bermanja ? berkongsi suka dan duka ? siapa pula yang nak melindungi si isteri ? ? ? 

aku sedar yang aku tak sesempurna Nur Rabiatul Aqilah , tapi aku hanya manusia biasa yang ada hati dan perasaan . . siapa lagi yang sanggup berada dalam situasi aku ? sayang dan cinta kan orang sepenuh hati , tapi sayang dan cinta tu tak pernah di hargai . . . aku sedar aku hanya menimbulkan masalah dalam hidup dia dan anak dalam kandungan aku hanya membeban kan dia . . . aku sayang rumah tangga kami , aku cintakan dia sepenuh hati . . tapi andai perpisahan adalah jalan yang terbaik dan boleh membuat dia bahagia . . . aku terima dan bersedia untuk di ceraikan . . . 

Khamis, 14 Februari 2013

Aku Hanya Manusia Biasa

  

 bukan mudah untk terima bila suami ade orang lain . . . tapi aku masih mampu tersenyum . . .

  orang kata aku bodoh , sebab masih percayakan dia walau berkali-kali dia curang . . .
orang kata aku bodoh , sebab masih setia pada orang yang sering menduakan aku . . . 
orang kata aku bodoh , sebab masih setia mencintai orang yang tak pernah hargai aku . . .

  orang tak tau ape yg ade dlm hati aq . aq hanye berusaha ntk jadi yg terbaik even tuba yg di balas . . . orang kata aq kuat , sebab masih mampu tersenyum even mcm2 cerita psl dia yg smpai kt aq , tp orang xtau yg aq hampir kehilangan hati . . . orang kata aq kuat sbb masih mampu ketawa even aq nmpk sendiri bukti yg dia curang , tp orang xtau , air mata yg jd peneman hampir setiap malam . . . orang kata aq gila , sebab masih berdiamkan diri dn membiarkan dia terus hidup tenang kat sane , sedangkan aq kat sini menderita . . .

  aq xtau ape lg yg aq boley buat . selain senyum dn berdoa . . . aq cuba sembunyikan semua yg aq ada dlm hati aq , tp ternyata ade yg mampu bace ape yg aq pendam . . . ade kew manusia yg xnk hidup bahagia ? ? ? xde kn . . . aku xtau kenape aq masih mampu bertahan sedangkan aq dah betul2 rasa sakit dengan semua nie . . . 2 tahun aq bertahan dn selame itu aq hidup dalam halusinasi aq sendiri . . . 

  kenapa ALLAH takdir kn dia untuk aq ? kalau hanye ntk membuat aq merana ? kenapa ALLAH bagi aq ujian yg mcm nie ? kenapa aq x mampu ntk buang dia dari hidup aq sedangkan dia dah terlalu banyak buat aq menangis ? ? ? aq sendiri x ada jawapan ntk soalan aq . . . 

  kenapa dia buat aq mcm nie ? itu mungkin kerana aq x ada dlm kamus hidup dia . aq x ada dlm hati dia . aq bukan perempuan yg betul2 dia harap kn ntk jadi ISTERI dia . . . tapi kenapa dia masih menikahi aq sedangkan aq x ada dlm hai dia ? Ya ALLAH . . . sesungguhNya aq benar2 rasa terluka dengan semua ini . . .

Ahad, 10 Februari 2013

Lagiiiiiiikkkkkkkkk




hermmmm . . . busy bertugas raye cine . susah sgt nk cntact skunk nie . . . xde pulak diew tanye khabar aku n anak diew . aku call pn payah nk picup . . . nak tau cter terbaru ? ? ? dalam kepala aku still semak pasal diew ade pompan lain slain aku , ade pulak yang menyampai , memberitahu , mengadu domba or pape jew lah ! pasal diew . . . kononNye diew NIKAH dengan aku sebab keluarga aku jew . . . bukan sebab CINTA . . . diew x cintakan aku . . . "weyh ! kowg tau x diew tu dah sah jadi SUAMI aku ? ape ke BODOH sangat?" aku penat la . ade saje cerita yang menyakit kan hati aku . . . lepas dah btau semua yang diew nk sampai kan aku pun cakap . . .


  "Dia suami saya , memang dulu dia ramai kawan perempuan dan saya sendri tau pasal tu . tapi sekarang kami dah sah jadi Suami Isteri . . . tak salah saya bagi Suami saya peluang untuk berubah . . . ape hak awak kata dia tak cintakan saya ? awak boleh baca hati dia ke ? macam ni lah , dia tu POLIS , POLIS tak boleh keluar Negara suka2 . . . dah tu nikah pulak kat sana . . awak tau tak dia gadaikan kerjaya dia , masa depan dia , nyawa dia ? ? ? hanya untuk saya . dia tak tau apa yang tengah tunggu dia kat sana , tapi dia pergi jugak . . dia tau apa akibatnya kalau Tatatertip dapat tau yang dia pergi ke Thailand dan Bernikah kat sana , tapi dia pergi jugak . . awak sndiri tau kenapa dia kena nikah dengan saya kat sana kan ? sebab kami ada maslah keluarga . dia buat semua tu untuk saya , awak kata dia tak cintakan saya ? kalau betul pun dia tak cintakan saya , tak pe . . . saya terima . . sebab saya tau yang saya betul2 cintakan dia . . dia Suami saya . . . tolong faham dan berhenti mencari kesilapan oran lain"



macam2 hal kan ? sampai biler ek nak settle ? aku pn tak tau lah . . . sumpah aku da penat dengan konflik nie . . . aku cuma nk hidup macam pasangan suami isteri yang lain . . . ALLAH . . . . . . . memang tak di nafikan yang kadang2 aku rasa dia tak sayang aku , aku rasa dia lebih sayangkan pompan lain berbanding aku . tapi itu apa yang aku rasa . . . apa yang dia rasa , hanya dia jew yang tau kan ? ? ?

Andai kamu tahu

andai nya lelaki tahu dalam hati seorang perempuan . . . ada naluri untuk di sayangi . . . ada rasa untuk di beri perhatian . . . ada rasa untuk di dengari setiap keluhan nya . . . ada waktu-waktu minta di temani kesedihan nya . . . andai nya lelaki tahu . . . rajuk seorang perempuan minta di pujuk . . . marah seorang perempua perlu di dekati . . . sedih seorang perempuan harus di dengari . . . gembiran seorang perempuan ingin di kongsi . . . andai lelaki tahu . . . di sebalik seribu kekasaran . . . ada sekeping hati yang lembut . . . bukan untuk di manjai . . . bukan juga untuk di tatang bagai  minyak yang penuh . . . cukup dengan sedikit perhatian . . . agar kasih itu terasa wujud walau di saat berjauhan . . . andai lelaki tahu hati ini akan sentiasa bertanya . . . pada diri seorang perempuan . . . wujudkah cinta itu di hati lelaki . . . bila di saat berjauhan tanpa perkhabaran . . .

Khamis, 7 Februari 2013

Ungku Chik Zafirulazman


      


  Siapa dia Ungku Chik Zafirulazman ? dia nie la suami aku . . . jelas ? ? ?

  Sampai bila agaknya pernikahan aku dan dia akan di rahsiakan dari Papa & Mama dia . . . hermmmm . aku tak ada jawapan untuk soalan aku sendiri . . . berat sangat dugaan yang ALLAH turunkan untuk aku kali nie . Kisah aku dengan dia , dah macam cerita Ombak Rindu tau . . . apa pun , aku bukan punca dia putus dengan Kila , itu yang dia cakap dengan aku . . . tapi tanggapan keluarga dia nanti macam mana pulak ? ALLAH . . . aku tertekan dengan masalah nie . aku , isteri Kuchik yang sah . . . tapi yang sedihnya pernikahan kami dirahsiakan sampai aku tak boley nak berkongsi kebahagiaan aku dengan orang lain . Kuchik marah bila aku appear gambar kami kat FB , dia takut sangat orang tau yang aku isteri dia . . . katanya masa belum sesuai . . . bila aku kena tiaw pasal dia , aku hadap sorang2 . . . tak ada siapa yang pertahankan aku . dia kat Pinang , aku kat JB . . . aku isteri hanya di atas sekeping kertas ? ? ?

  Udin , Nabila , Tiger Singh , dan nama2 yang tak boley nak aku paparkan kat sini , smua suruh aku buat repot , jumpa keluarga dia . appearkan smue bukti . . . dorang kata kalau aku tak buat macam tu , sampai bila2 pun tak kan ada ahli keluarga dia tau , yang dia dah beristeri . . . dorang ada tak terfikir , kalau aku buat macam tu akan menjamin kebahagiaan aku ? akan menyenangkan aku ? menyelesaikan masalah ni atau merumitkan lagi masalah ni ? aku tau dorang smue sayang aku . dorang tak sanggup nak tengok aku terus jadi macam ni . biar lah apa pun Kuchik nak buat , dia nak simpan aku sampai Hujung Nyawa dia pun aku terima . . . dia suami aku dan aku tak sanggup nak susahkan hidup dia . even satu hari nanti dia ada perempuan lain , tinggalkan aku macam dia tinggalkan Kila , atau pun dia balik pada Kila . aku mengalah . . . aku nak dia bahagia , walau pun aku sendiri menderita . . . Cinta aku pada dia terlalu besar , orang kata aku bodoh , sebab cinta lelaki yang tak pernah hargai kau . . . aku hanya mampu tersenyum . . .


  Aku terlalu sayang suami aku , aku tak tau macam mana keadaan aku bila Papa & Mama dia tak boleh terima aku nanti . . . Mama terlalu sayangkan Kila . sampai tak boleh nak terima orang lain sebagai menantu dia ? baik sangat kew Kila tu ? kalau baik dia tak kan curang dengan tunang dia kan ? aku tau jugak masalah Kila dengan Kuchik , walau pun tak smue . hermmmm . . . itu pun apa yang Kuchik bagi tau aku . hakikat nya aku tak pernah jumpa pun perempuan yang bernama Nur Rabiatul Aqilah nie . . tapi aku kesian jugak kat Kila , aku tau dan faham apa yang dia rasa saat nie . . . berpisah dengan orang yang kita sayang memang sangat2 menyakitkan . . . tapi kalau kila tau perkara sebenar ? lagi hancur hati dia . aku perempuan dan aku faham hati perempuan . aku harap aku tak di persalahkan . aku dengan Kuchik bercinta 2 tahun . . . Kila dengan Kuchik 3 tahun . . . lagi lama dari aku . tapi nak buat macam mana , takdir jodoh dia bukan dengan Kuchik . . . apa pun aku doa kan Kila dapat lelaki yang lagi baik dari kuchik . . .