cIntA zAffiEka

sekuat mana kita setia , sehebat mana kita merancang , selama mana kita menunggu , sekeras mana kita bersabar , sejujur mana kita meneruma dirinya , jika takdir ALLAH menentukan yang kita bukan dengan dirnya , kita tidak akan dapat bersama dengannya , jika memang telah ditakdirkan dia jodoh kita , kita tetap akan bersama dengannya . itu kerana tulang rusuk dan pemiliknya tidak akan pernah tertukar dan akan bertemu pada saat yang tepat mengikut ilmuNya , InsyaAllah . tiada yang kebetulan melainkan semuanya telah tertulis dan dirancang oleh yang maha Esa . . .












Jumaat, 15 Februari 2013

Andai Itu Jalan Yang Terbaik





hati aku kuat mengatakan yang dia sememangnya ada orang lain . . . tapi aku tak mampu nak buat apa2 . . . dia kata aku mendesak untuk appearkan pernikahan kami , sedangkan aku hanya meluahkan apa yang terjadi pada aku kat sini . aku bertengkar dengan mak , jiran tertangga mengata . . aku bersuami tapi suami aku tak ada , sedangkan aku tengah pregnant . yang jadi bahan umpatanNya mak aku . . tapi dia masih tak faham situasi aku dan terus mengabaikan tanggung jawab dia . . bila difikirkan balik , dia hanya pentingkan diri sendiri . . . tempat seorang isteri di sisi suami , suami adalah tempat untuk isteri berlindung , bermanja . . suami juga adalah kawan yang paling rapat untuk seorang isteri . . tapi kalau dah si suami mengabai kan isteri , dengan siapa lagi si isteri nak bermanja ? berkongsi suka dan duka ? siapa pula yang nak melindungi si isteri ? ? ? 

aku sedar yang aku tak sesempurna Nur Rabiatul Aqilah , tapi aku hanya manusia biasa yang ada hati dan perasaan . . siapa lagi yang sanggup berada dalam situasi aku ? sayang dan cinta kan orang sepenuh hati , tapi sayang dan cinta tu tak pernah di hargai . . . aku sedar aku hanya menimbulkan masalah dalam hidup dia dan anak dalam kandungan aku hanya membeban kan dia . . . aku sayang rumah tangga kami , aku cintakan dia sepenuh hati . . tapi andai perpisahan adalah jalan yang terbaik dan boleh membuat dia bahagia . . . aku terima dan bersedia untuk di ceraikan . . . 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan