cIntA zAffiEka

sekuat mana kita setia , sehebat mana kita merancang , selama mana kita menunggu , sekeras mana kita bersabar , sejujur mana kita meneruma dirinya , jika takdir ALLAH menentukan yang kita bukan dengan dirnya , kita tidak akan dapat bersama dengannya , jika memang telah ditakdirkan dia jodoh kita , kita tetap akan bersama dengannya . itu kerana tulang rusuk dan pemiliknya tidak akan pernah tertukar dan akan bertemu pada saat yang tepat mengikut ilmuNya , InsyaAllah . tiada yang kebetulan melainkan semuanya telah tertulis dan dirancang oleh yang maha Esa . . .












Khamis, 14 Februari 2013

Aku Hanya Manusia Biasa

  

 bukan mudah untk terima bila suami ade orang lain . . . tapi aku masih mampu tersenyum . . .

  orang kata aku bodoh , sebab masih percayakan dia walau berkali-kali dia curang . . .
orang kata aku bodoh , sebab masih setia pada orang yang sering menduakan aku . . . 
orang kata aku bodoh , sebab masih setia mencintai orang yang tak pernah hargai aku . . .

  orang tak tau ape yg ade dlm hati aq . aq hanye berusaha ntk jadi yg terbaik even tuba yg di balas . . . orang kata aq kuat , sebab masih mampu tersenyum even mcm2 cerita psl dia yg smpai kt aq , tp orang xtau yg aq hampir kehilangan hati . . . orang kata aq kuat sbb masih mampu ketawa even aq nmpk sendiri bukti yg dia curang , tp orang xtau , air mata yg jd peneman hampir setiap malam . . . orang kata aq gila , sebab masih berdiamkan diri dn membiarkan dia terus hidup tenang kat sane , sedangkan aq kat sini menderita . . .

  aq xtau ape lg yg aq boley buat . selain senyum dn berdoa . . . aq cuba sembunyikan semua yg aq ada dlm hati aq , tp ternyata ade yg mampu bace ape yg aq pendam . . . ade kew manusia yg xnk hidup bahagia ? ? ? xde kn . . . aku xtau kenape aq masih mampu bertahan sedangkan aq dah betul2 rasa sakit dengan semua nie . . . 2 tahun aq bertahan dn selame itu aq hidup dalam halusinasi aq sendiri . . . 

  kenapa ALLAH takdir kn dia untuk aq ? kalau hanye ntk membuat aq merana ? kenapa ALLAH bagi aq ujian yg mcm nie ? kenapa aq x mampu ntk buang dia dari hidup aq sedangkan dia dah terlalu banyak buat aq menangis ? ? ? aq sendiri x ada jawapan ntk soalan aq . . . 

  kenapa dia buat aq mcm nie ? itu mungkin kerana aq x ada dlm kamus hidup dia . aq x ada dlm hati dia . aq bukan perempuan yg betul2 dia harap kn ntk jadi ISTERI dia . . . tapi kenapa dia masih menikahi aq sedangkan aq x ada dlm hai dia ? Ya ALLAH . . . sesungguhNya aq benar2 rasa terluka dengan semua ini . . .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan