cIntA zAffiEka

sekuat mana kita setia , sehebat mana kita merancang , selama mana kita menunggu , sekeras mana kita bersabar , sejujur mana kita meneruma dirinya , jika takdir ALLAH menentukan yang kita bukan dengan dirnya , kita tidak akan dapat bersama dengannya , jika memang telah ditakdirkan dia jodoh kita , kita tetap akan bersama dengannya . itu kerana tulang rusuk dan pemiliknya tidak akan pernah tertukar dan akan bertemu pada saat yang tepat mengikut ilmuNya , InsyaAllah . tiada yang kebetulan melainkan semuanya telah tertulis dan dirancang oleh yang maha Esa . . .












Khamis, 7 Februari 2013

Ungku Chik Zafirulazman


      


  Siapa dia Ungku Chik Zafirulazman ? dia nie la suami aku . . . jelas ? ? ?

  Sampai bila agaknya pernikahan aku dan dia akan di rahsiakan dari Papa & Mama dia . . . hermmmm . aku tak ada jawapan untuk soalan aku sendiri . . . berat sangat dugaan yang ALLAH turunkan untuk aku kali nie . Kisah aku dengan dia , dah macam cerita Ombak Rindu tau . . . apa pun , aku bukan punca dia putus dengan Kila , itu yang dia cakap dengan aku . . . tapi tanggapan keluarga dia nanti macam mana pulak ? ALLAH . . . aku tertekan dengan masalah nie . aku , isteri Kuchik yang sah . . . tapi yang sedihnya pernikahan kami dirahsiakan sampai aku tak boley nak berkongsi kebahagiaan aku dengan orang lain . Kuchik marah bila aku appear gambar kami kat FB , dia takut sangat orang tau yang aku isteri dia . . . katanya masa belum sesuai . . . bila aku kena tiaw pasal dia , aku hadap sorang2 . . . tak ada siapa yang pertahankan aku . dia kat Pinang , aku kat JB . . . aku isteri hanya di atas sekeping kertas ? ? ?

  Udin , Nabila , Tiger Singh , dan nama2 yang tak boley nak aku paparkan kat sini , smua suruh aku buat repot , jumpa keluarga dia . appearkan smue bukti . . . dorang kata kalau aku tak buat macam tu , sampai bila2 pun tak kan ada ahli keluarga dia tau , yang dia dah beristeri . . . dorang ada tak terfikir , kalau aku buat macam tu akan menjamin kebahagiaan aku ? akan menyenangkan aku ? menyelesaikan masalah ni atau merumitkan lagi masalah ni ? aku tau dorang smue sayang aku . dorang tak sanggup nak tengok aku terus jadi macam ni . biar lah apa pun Kuchik nak buat , dia nak simpan aku sampai Hujung Nyawa dia pun aku terima . . . dia suami aku dan aku tak sanggup nak susahkan hidup dia . even satu hari nanti dia ada perempuan lain , tinggalkan aku macam dia tinggalkan Kila , atau pun dia balik pada Kila . aku mengalah . . . aku nak dia bahagia , walau pun aku sendiri menderita . . . Cinta aku pada dia terlalu besar , orang kata aku bodoh , sebab cinta lelaki yang tak pernah hargai kau . . . aku hanya mampu tersenyum . . .


  Aku terlalu sayang suami aku , aku tak tau macam mana keadaan aku bila Papa & Mama dia tak boleh terima aku nanti . . . Mama terlalu sayangkan Kila . sampai tak boleh nak terima orang lain sebagai menantu dia ? baik sangat kew Kila tu ? kalau baik dia tak kan curang dengan tunang dia kan ? aku tau jugak masalah Kila dengan Kuchik , walau pun tak smue . hermmmm . . . itu pun apa yang Kuchik bagi tau aku . hakikat nya aku tak pernah jumpa pun perempuan yang bernama Nur Rabiatul Aqilah nie . . tapi aku kesian jugak kat Kila , aku tau dan faham apa yang dia rasa saat nie . . . berpisah dengan orang yang kita sayang memang sangat2 menyakitkan . . . tapi kalau kila tau perkara sebenar ? lagi hancur hati dia . aku perempuan dan aku faham hati perempuan . aku harap aku tak di persalahkan . aku dengan Kuchik bercinta 2 tahun . . . Kila dengan Kuchik 3 tahun . . . lagi lama dari aku . tapi nak buat macam mana , takdir jodoh dia bukan dengan Kuchik . . . apa pun aku doa kan Kila dapat lelaki yang lagi baik dari kuchik . . .

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan