cIntA zAffiEka

sekuat mana kita setia , sehebat mana kita merancang , selama mana kita menunggu , sekeras mana kita bersabar , sejujur mana kita meneruma dirinya , jika takdir ALLAH menentukan yang kita bukan dengan dirnya , kita tidak akan dapat bersama dengannya , jika memang telah ditakdirkan dia jodoh kita , kita tetap akan bersama dengannya . itu kerana tulang rusuk dan pemiliknya tidak akan pernah tertukar dan akan bertemu pada saat yang tepat mengikut ilmuNya , InsyaAllah . tiada yang kebetulan melainkan semuanya telah tertulis dan dirancang oleh yang maha Esa . . .












Khamis, 1 Ogos 2013

Pengakhiran Epilod Qaseh Zaffieka

berakhirnya epilod cinta Qaseh Zaffieka pada 26hb 07 2013 . . . aku di ceraikan dengan talak satu . siapa sangka cinta yang aku pertahankan selama hampir 3 tahun , di akhiri dengan pernikahan terbelenggu oleh kerana sifat yang tak mampu di terima akal . sayang dan cinta yang aku beri di balas dengan air mata dan penderitaan yang tak mampu di ungkap dengan kata-kata .

30hb 7 2013 aku jumpa dia di rumah abah , sayu hati memandang raut wajah lelaki yang sangat-sangat aku cintai memegang surat dari thailand , dan surat itu menyatakan bahawa dia telah menceraikan aku dengan talak 1 . "allahuakbar" sebaknya hati hanya Allah yang tahu , namun aku kuatkan semangat kerana tak ingin menampakan diri sebagai perempuan yang lemah . sememangnya aku tak mahu mengaibkan sesiapa atau memalukan sesiapa . lagikan pula dia masih suami aku yang sah . aku terpaksa buat macam tu kerana ingin di ceraikan segera . aku undur diri kerana aku tahu bertapa sakit dan pasrahnya hati Nor Fadzilah Binti Ahmad andai dia masih dimadukan . hadiah ulang tahun aku yang ke 22 , diberi hadiah yang kekal hingga akhir hayatnya iaitu Putra Rayqal Ammar Asyraf . . . sayangnya hadiah untuk tahun ni , ulang tahun yang ke 23 , ialah penceraian dengan lelaki yang paling aku sayang . aku berharap yang raya tahun ni aku beraya dengan suami tercinta dan anak kami . tapi itu semua hanyalah sebuah harapan dan Allah tidak mengizinkan itu berlaku . aku juga tak dapat mencium tangan kedua ibu bapa mertua sendiri selama aku bergelar isteri Ungku Chik Zafirulazman Bin Ungku Sulaiman dan aku sangat terkilan tentang itu .

katanya , dia sedang cuba yang terbaik untuk rumah tangga kami , namun yang aku nampak dia hanya melebihkan yang disana ,. aku faham situasi dia . aku tak minta dia memberi 50% perhatian nya pada aku . cukup hanya 30% . namun dia tetap tidak dapat melakukan nya . mana mungkin hati yang selama ini hanya untuk dia berpindah kepada lelaki lain ? setiap hari aku memantikan saat bahagia dengan dia , setiap pagi aku menatikan khabar berita dari dia , setiap malam aku menunggu panggilan dari dia . namun itu semua penantian yang sia-sia .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan